Издателство РОЗЕКРЕЮС ПЕРС представя 4-томното издание „ЕГИПЕТСКИЯТ ПРАГНОСИС и неговият зов във вечното днес”
от Ян ван Райкенборг
В залата на
Националната библиотека „св.св. Кирил и Методий”
ще бъдат проведени две лекции на тема:
ЖИВОТО УЧЕНИЕ на ХЕРМЕС ТРИСМЕГИСТ
на 25 април и на 15 май
от 17ч.
Вход свободен!
Промоционални цени!
ЗАПОВЯДАЙТЕ
Книгата Египетският Прагносис и неговият зов във вечното днес е едно ръководство за човека, който се разпознава като ученик на Хермес. Тя е книга на живота, която предлага помощ за намиране пътя към вечния атом в нас – Розата на сърцето. Чрез нея може да бъде постигната връзка с първоприродата и така увредения микрокосмос да бъде възстановен- както Бог го е създал.
Този процес на преобразяване на земния човек в истински Духовен човек започва с обновлението на собственото същество. Необходимо е да се пречистят материалното, етерното, астралното и менталното тяло. А това е възможно чрез едно ново жизнено поведение, което поставя служенето /на развиващата се Нова душа/ в центъра на нашето мислене, желание и действие.
Човекът, който иска да сътрудничи в този процес, трябва да се стреми към “чистота на сърцето”. Защото сърцето е седалище на Розата, огледало за Универсалната Светлина. Ян ван Райкенборг казва: “Сърдечното светилище е Бог”.
Пимандър се обръща към сърцето на ученика. И когато стремежът към пречистване е искрен и непоколебим, Светлината може да се изяви в сърцето му. Тогава се променя не само живота на чувствата (сърцето) и мисловният живот (главата), а и жизненото поведение (ръцете) се съгласува с тази промяна.
В това състояние човекът е “чист” във всичко, което прави. Думата “чистота” тук не се използва в светски или морален смисъл, защото това би било само един изкуствен и форсиран опит за доближаване до чистотата в херметичния смисъл, която подсъзнателно усещане. Чистота тук означава много повече: да се живее изцяло от силите на Розата, на Новата душа. Това довежда също и до чистота на външния и вътрешния живот на човека.
В този процес ученикът на Хермес се свързва с трите възвишени отличителни качества на Христос:
Вътрешно познание – Любов – Действие.
Той знае: “Познанието на Светлината е изявено.”
Той изпитва: ”Любовта, която означава спасение.”
Неговият опит учи: “Действието е това, което води по възходящата стълба нагоре към портата на вечния живот.”