(Зовът на Розенкройцерското Братство, гл. 28)

Според съдържанието на произведенията си обаче, те далеч надхвърлят реформистките стремежи на един Лутър.
Зад техния често алхимичен символичен език се крие едно езотерично разбирано християнство: не става въпрос единствено за вярата в историческото спасително дело на Исус, а всеки човек да осъществи Неговото учение и Неговия път, включително и себепожертването.
Те разбират евангелията алегорично, точно както техните произведения са написани алегорично. Ако разбираме евангелията като книги за посвещението, както правят розенкройцерите, тогава можем да различим в тях следните фази:
1. | Фазата на Йоан: Йоан Кръстител предхожда Исус с изискването, да изправи пътищата на своя Господ, но сам казва, че е недостоен „да развърже ремъците на обущата му”.Или както се казва в евангелието на Йоан:“Яви се човек, от Бога изпратен, на име Йоан. Не беше той Светлината, но свидетелстваше за Светлината.” |
2. | Фазата на Витлеем: Раждането на Господ Исус е възникването на една нова душевна сила. Това се случва в един обор, това значи в една паднала микрокосмична система, която всъщност е фундаментално недостойна за това. |
3. | Фазата на Исус: Съзрялата нова душа се свързва с Духа, докато старият човек, Йоан Кръстител се оттегля, оставя се да бъде обезглавен, т.е. отказва се от цялото си себеутвърждаване. |
4. | Фазата на Христос: Чрез смъртта на кръста, наричана още мистичната смърт, става възможно възкресението на новия Божествен човек, който може да започне възнесението, т.е. отново да влезе в Божественото жизнено поле. |
Две схващания за пътя на спасението се противопоставят непреодолимо едно на друго и поставят човека, който не се чувства в този свят у дома си и затова копнее за освобождение, пред избора:
Изхожда ли той от това, че неговото спасение чрез кръстната смърт на Господ Исус ще се състои щом той, изпълнен с вяра в спасителното дело, води един безгрешен, съответстващ на заповедите живот?
Или в силата на Христос върви пътя на себеосвобождението и освобождението на човечеството чрез отказване от всякакво своеволие и чрез един процес на фундаментална промяна на съществото под ръководството на силите на Новата душа?
Интернационална школа на Златния Розенкройц
Добави коментар
Абонирайте се за месечния бюлетин на Лекториум Розикруцианум!